تفاوت کانتر جزیره و اپن آشپزخانه چیست؟

تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه

فرق جزیره و اپن آشپزخانه چیست؟

در هنگام بازسازی آشپزخانه انتخاب بین جزیره و اپن آشپزخانه با توجه به نیازمان اهمیت بسزایی دارد. در این آموزش کوتاه به تعریف جزیره و اپن آشپزخانه میپردازیم و تفاوت بین آنها را بیان میکنیم. همچنین بهترین گزینه را برای آشپزخانه های کوچک بیان میکنیم.


اپن آشپزخانه چیست؟

با گسترش تعداد آپارتمان های کوچک جداسازی کامل آشپزخانه از محیط خانه موجب از دست رفت فضا میشد. لذا جهت استفاده بهینه از فضا فرهنگ استفاده از اپن آشپزخانه همه گیر شد. مزایای اپن آشپزخانه مانند زیبایی، دلبازتر شدن محیط خانه و استفاده بهینه از فضا موجب اجرای آن در خانه های بزرگتر نیز شد. اپن ها معمولاً از یک یا دو طرف به دیوار منزل متصل میشوند. با استفاده از اجرای گچبری هایی در اطراف و سقف اپن آشپزخانه دید فضای بیرون تا حدی پوشش داده میشود. اپن آشپزخانه معمولاً از یک طرف قفسه بندی میشود.

اپن آشپزخانه
اپن آشپزخانه
اپن آشپزخانه 1
اجرای قفسه بندی در یک جهت اپن آشپزخانه

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره در واقع طراحی مدرن تر اپن آشپزخانه میباشد. در آشپزخانه های کوچک استفاده از جزیره باعث یگپارچه شدن فضای آشپزخانه با سایر نقاط خانه میشود. اجرای جزیره معمولاً پرهزینه تر از اپن میباشد. در واقع جزیره یک کانتر معلق بوده هم شبیه میز نهارخوری بوده و هم طرحی شبیه کابینت دارد. میز جزیره را میتوان در وسط آشپزخانه قرار داد به طوریکه نقش مرکز ثقل آشپزخانه را داشته باشد.. از جزیره میتوان به عنوان میز نهارخوری نیز استفاده کرد. حتی میتوان روی آن سینک و یا اجاق گاز رومیزی را نیز اجرا کرد. در آشپزخانه های بزرگتر میتوان با اجرای کمی اختلاف ارتفاع و رنگ در طراحی همزمان نقش فضایی برای پخت و پز و میز نهارخوری را به آن سپرد.

جزیره آشپزخانه 1
جزیره آشپزخانه و اجرای نمای دکوراتیو در جند جهت آن
جزیره دو کاربرده
اجرای همزمان فضای نهرخوری و گاز کوچک رومیزی بر روی جزیره آشپزخانه

به طور خلاصه تفاوت کانتر جزیره و اپن موارد زیر است:

  • اپن ها از یک یا دو سمت به دیوار یا ستون متصل میشوند. در حالیکه جزیره در فضا شناور بوده و از هیچ سمتی به جایی اتصال ندارد.
  • نما سازی در اپن ها از سمتی که به سوی سالن پذیرایی یا فضای بیرون آشپزخانه میباشد صورت میگیرد. در حالیکه جزیره از بسته به طراحی از چند جهت نماسازی میشود.
  • اپن معمولاً دارای عمق کمتری نسبت به جزیره میباشد.
  • اپن آشپزخانه ثابت میباشد در حالی که جزیره آشپزخانه بسته به نوع طراحی میتواند به صورت متحرک اجرا شود.
جزیره دوکاره
طراحی همزمان سینک ظرفشویی و میزنهارخوری روی جزیره

کدام بهتر است جزیره یا اپن؟

با توجه به پیشرفت طراحی دکوراسیون داخلی میتوان گفت بدلیل منعطف تر بودن جزیره آشپزخانه نسبت به اپن، جزیره همه گیری بیشتری دارد. زیرا میتوان ان را با توجه به نقشه ساختمان و اندازه آشپزخانه برای انواع کاربری ها طراحی کرد. ولی به طور کلی نکات زیر را در هنگام بازسازی آشپزخانه در نظر بگیرید.

  • اگر آشپزخانه کوچکی به شکل U دارید بهتر است از هیچکدام استفاده نکنید.
  • اگر آشپزخانه کوچک ولی به صورت خطی دارید جزیره را به نوعی طراحی کنید که موجب یکپارچه سازی فضای خانه و آشپزخانه شود. این کار باعث دلبازتر شده خانه شما میشود.
  • اگر آشپزخانه متوسط و یا بزرگی دارید میتوانید با طراحی جزیره در مسط آن از انواع مزایای جزیره آشپزخانه بهره مند شوید.
جزیره آشپزخانه
اجرای سینک ظرفشویی روی جزیره آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه با سروچین

گروه بازسازی ساختمان سروچین با دراختیار داشتن طراحان و تیم اجرایی باتجربه آماده بازسازی صفر تا صد منازل شما عزیزان میباشد. در صورت نیاز با همکاران ما تماس بگیرید.

برآورد هزینه بازسازی خانه، اطلاعات تماس جهت مشاوره بازسازی ساختمان و جدول برندهای پرفروش در پروژه‌های بازسازی

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

تخمین هزینه ساخت کابینت

تماس با کارشناسان سروچین

مهندس منصور سیف الهی طرقی ۰۹۱۲۲۰۹۱۹۴۰

مهندس حسن سیف الهی طرقی ۰۹۳۰۲۰۹۱۹۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *