تخریب شومینه و بازسازی شومینه

تخریب و بازسازی شومینه

تخریب شومینه منزل / بازسازی آن همراه با گروه پیمانکار سروچین

تخریب شومینه منزل و یا بازسازی آن بدلایل مختلف صورت می‌گیرد. گاهی یک آپارتمان کوچک خریداری کرده‌ایم که شومینه قدیمی آن سالن را کوچکتر میکند و از طرفی به این دلیل که بیشتر مدت سال بی استفاده است لذا تصمیم به برداشتن شومینه می‌گیریم. لذا با برداشتن شومینه فضای خانه را بزرگتر و دلبازتر میکنیم. گاهی نیز به تعویض و بازسازی شومینه نیاز داریم و میخواهیم شومینه سنتی و قدیمی را به شومینه برقی یا گازی مدرن تبدیل کنیم.

ما در گروه مهندسی سروچین با تیم اجرایی قوی و تکنسین های باتجربه جهت تخریب و یا بازسازی شومینه های قدیمی در کلیه مناطق تهران و کرج در خدمت شما هستیم. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و یا برآورد هزینه تخریب شومینه دارید، اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برآورد هزینه بازسازی خانه، اطلاعات تماس جهت مشاوره بازسازی ساختمان و جدول برندهای پرفروش در پروژه‌های بازسازی

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

تخمین هزینه ساخت کابینت

هزینه برداشتن شومینه

قیمت پایه تخریب شومینه ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ هزار تومان (تابستان ۹۹) میباشد. البته هزینه تخریب شومینه به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است افزایش یابد. برخی از این عوامل به قرار زیر است.

  • محل قرارگیری شومینه – اگر شومینه در کنج آپارتمان نصب شده باشد معمولاً تخریب و بازسازی محل ساده تر است.
  • ابعاد و اندازه شومینه
  • شیوه اجرای شومینه – شومینه ها ممکن است اسکلت فلزی و … باشند. همچنین در صورتی که بعد از برداشتن نیاز به سرامیک کاری و … باشد، هزینه ها بالا میرود.
  • تخلیه نخاله – بسته به طبقه آپارتمان و … ممکن است هزینه تخلیه نخاله ها افزایش یابد.
  • عایق کاری – بعد از تخریب لوله ها بررسی شده و در صورت نیاز عایق کاری میشوند.

پیشنهاد مطالعه: بازسازی خانه های کوچک را بخوانید و با روش دلبازتر کردن یک آپارتمان کوچک، شیوه های بزرگتر به نظر آمدن آن و هزینه های بازسازی آشنا شوید.

برخی دلایل تخریب و برداشتن شومینه

  • افزایش فضای موجود
  • خطرات بالقوه شومینه
  • منبع گرمایشی قدیمی و یا شاید معیوب
  • انباشته شدن گرد و غبار و ایجاد دوده
  • ایجاد منواکسید کربن

همچنین گاهی ممکن است بخواهید شومینه خود را با یک شومینه مدرن تر و کم خطرتر جاگزین کنید. امروزه انواع شومینه های ساخته شده از سنگ مرمر ، ماسه سنگ ، گرانیت ، چدن، شیشه و … در بازار موجود است. این شومینه میتوانند با برق کار کنند و ایمنی بسیار بیشتری داشته و همچنین نگهداری آنها بسیار ساده‌تر است. همانطور که بیان شد یک شومینه قدیمی علاوه بر خطرات احتمالی نیاز مداوم به نظافت و تمیزکاری دارد. گاهی نظافت شومینه های هیزمی چنان دردسر ساز است که ترجیح می‌دهیم از آنها استفاده نکنیم و یا جهت استفاده ناچاریم برای نظافت آنها از خدمات شرکت های نظافتی استفاده کنیم.

تخریب شومینه و نکات مهمی که باید بدانیم

  • بررسی کنید که شومینه چگونه به دیوار یا گوشه متصل شده است. روش ها مختلف اتصال مانند پیچ، پیچ و مهره، گچکاری و … وجود دارد.
  • در صورت گاز سوز بودن شومینه لوله گاز ورودی مسدود شود. این کار معمولا با جوشکاری صورت می‌گیرد. مطمئن شوید که سایر لوله های گاز را مسدود نکرده‌اید.
  • عایق حرارتی ایجاد شود. این کار معمولاً با استفاده از پشم سنگ و عایق های دارای خلا صورت می‌گیرد.
  • دیوار پشت شومینه احتمالاً در اثر حرارت شومینه مقداری استحکام خود را از دست داده است. بازسازی دیوار یه نحوی صورت پذیرد که مجدداً مقومت آن تقویت شود. برای این کار مقداری گچ و پودر سیمان ترکیب شده و در زیرسازی سقف و دیوار استفاده میشود.
  • اطمینان از عایق بندی و درزبندی لوله های طبقه پایین که از واحد شما عبور کرده‌اند بسیار اهمیت دارد. هرگونه نشتی ممکن است منجر به انتشار گاز سمی شده و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

تصاویر تخریب شومینه قبل و بعد از بازسازی

شومینه قبل از بازسازی
شومینه قبل از بازسازی
شومینه پس از بازسازی
شومینه پس از بازسازی

مراحل تخریب شومینه

در فیلم زیر میتوانید مراحل تخریب و برداشتن شومینه را مشاهده کنید. این منزل بدلیل کوچک بودن فضا شومینه سنتی جمع‌آوری شده و در پایان روی دیوار با استفاده از آجرهای دکوراتیو تزئین شده است. لازم به ذکر است که آجرهای استفاده شده، همان آجرهای جمع‌آوری شده از نخاله های تخریب شومینه هستند.


همچنین در ادامه میتوانید مراحل بازسازی شومینه و تعویض آن را با شومینه مدرن گازی مشاهده کنید. در واحد زیر شومینه سنتی موجود تخریب شده و مجدداً شومینه گازی مدرن با سه طرف نما اجرا شده است. مراحل کار رامشاهده کنید…


تخریب شومینه در عملیات بازسازی خانه

تخریب شومینه یکی از اولین تصمیماتی است که بسیاری از افرادی که قصد بازسازی ساختمان یا آپارتمان خود را دارند میگیرند. همانطور که بیان شد معمولاً علت آنجا بی استفاده ماندن شومینه های قدیمی و بزرگتر شدن فضا میباشد. تخریب شومینه اگر همزمان با سایر عملیات بازسازی صورت پذیرند، هزینه های کمتری دارد. زیرا اکثر هزینه های تخریب و تخلیه نخاله با سایر هزینه های تخریب، تجمیع میشود.

انواع شومینه:

شومینه هیزمی

قدیمی ترین نوع شومینه می‌باشد. این شومینه یادآور زیبایی طبیعت است. امروزه این مدل شومینه بیشتر در ویلاها نصب و اجرا میشود. بازده حرارتی پایینی دارد و میزان گرمای آن قابل کنترل نیست. از معایب آن میتوان به ایجاد دود زیاد در محیط اشاره کرد.

شومینه گازی

امروزه شاید بیشترین نوع نصب شده شومینه، این مدل باشد. شومینه گازی گرمای بیشتری نسبت به شومینه هیزمی دارد. انواع جدید شومینه گازی دارای ال سی دی نیز هستند.

شومینه الکل سوز

از مزایای این شومینه عدم نیاز به دودکش است.

شومینه ژل سوز

این شومینه گرمای زیادی تولید نمی‌کند و بیشتر جنبه دکوری دارد.

شومینه برقی

محبوب ترین نوع شومینه های امروزی شومینه برقی است. این شومینه می‌تواند در حالت بدون گرما کار کند و فقط تصاویر آتش را پخش کند. معمولاً چند تصویر برای انتخاب وجود دارد. در این حالت مصرف برق بسیار پایینی دارد. علاوه بر آن در حالت گرمازا نیز کار میکند. در این حالت از محفظه پایین آن باد گرم خارج میشود که توان حرارتی بالایی دارد و محیط را به خوبی گرم می‌کند. ولی مصرف برق آن در حالت گرمازا زیاد است. این مدل شومینه نصب راحتی دارد و دود تولید نمی‌کند. همچنین ایمنی بیشتری نسبت یه شومینه گازی دارد.

انواع شومینه از لحاظ شکل اجرا

شومینه را میتوان با متریال های مختلف از جمله شومینه سنگی، شیشه ای، آجری، کاشی سرامیک، بتونی و مرمری در اشکال گوناگون معلق، ایستاده، دیواری، توکار، یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *