بازسازی سرویس بهداشتی; مراحل و هزینه بازسازی دستشویی و حمام قدیمی

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

یکی از مراحل بازسازی ساختمان به طور کامل، بازسازی سرویس های بهداشتی و حمام منزل میباشد. بازسازی سرویس بهداشتی میتواند حجم زیادی از بودجه ما را به خود اختصاص دهد. جهت آشنایی با هزینه های بازسازی خانه در این قسمت از مجله سروچین به بررسی هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام میپردازیم.

جهت آشنایی کامل با هزینه های بازسازی خانه، به بازسازی ساختمان تهران مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به آشنایی با هزینه ساخت انواع کابینت، کابینت سازی در تهران را ببینید.

شرکت سروچین آماده بازسازی صفر تا صد منزل شما عزیزان با طراحی های بروز و هزینه ای مناسب با بودجه شما میباشد. در صورت نیاز با ما در تماس باشید.

برآورد هزینه بازسازی خانه، اطلاعات تماس جهت مشاوره بازسازی ساختمان و جدول برندهای پرفروش در پروژه‌های بازسازی

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

تخمین هزینه ساخت کابینت

تماس با کارشناسان سروچین

مهندس منصور سیف الهی طرقی ۰۹۱۲۲۰۹۱۹۴۰

مهندس حسن سیف الهی طرقی ۰۹۳۰۲۰۹۱۹۲۰

بازسازی سرویس بهداشتی

در این قسمت به بررسی هزینه های بازسازی یک حمام و سرویس بهداشتی از مجموعه پروژه های بازسازی ساختمان میپردازیم. ابعاد حمامی که مورد بررسی قرار میگیرد، ۱٫۵ در ۱٫۵ متر میباشد. هزینه های حمام مورد بررسی بالاتر از متوسط میباشد و کاری نسبتاً لوکس بحساب میاید. هزینه ها با توجه به قیمت های کاشی و سرامیک، شیرآلات و … در تابستان ۱۴۰۰ میباشد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

به طور استاندارد ارتفاع یک حمام و سرویس بهداشتی ۲٫۴ متر میباشد. معمولاً ابعاد کاشی های موجود در بازار نیز به گونه ای است که آنها در این ارتفاع تکه نخورند. (۶۰*۱۲۰، ۸۰*۱۶۰، ۳۰*۹۰، ۲۰*۶۰ و …)

با توجه به ابعاد بالا برای ۴ دیوار حمام نیاز ۱۵ متر مربع سرامیک یا کاشی داریم. همچنین در حدود ۳ متر مربع نیز برای کف نیاز است. اگر به طور تقریبی ۲ متر نیز پرتی در نظر بگیریم، برای بازسازی این حمام و سرویس بهداشتی نیاز به ۲۰ متر مربع کاشی یا سرامیک میباشد.

اگر بخواهیم متریالی نسبتاً لوکس تهیه کنیم هزینه خرید سرامیک در حدود متری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میباشد. بنابراین برای بودجه مورد نیاز برای خرید سرامیک ۴ تا ۶ میلیون تومان است.

اجرت نصب نیز معمولاً در حدود ۶۰ هزار تومان برای هر متر است. بنابراین در حدود ۱٫۲ میلیون تومان دستمزد نصب میباشد. معمولا خرید چسب مورد نیاز نیز در حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

هزینه خرید شیر دوش همراه با علم و … از برند خوب ایرانی در حدود ۲٫۵ میلیون تومان و شیر روشویی و شیر توالت فرنگی نیز در حدود یک میلیون تومان برای هرکدام است.

شیر توالت فرنگی
شیر توالت فرنگی

اگر بخواهیم شیرآلات را از برندهای خوب ایرانی مانند شودر، کلار، کی دبلیو سی ولی به صورت توکار استفاده کنیم، هزینه ها برای دوش در حدود ۴ میلیون و برای دستشویی و توالت نیز هر کدام در حدود ۲ میلیون تومان است.

مورد بعدی خرید روشویی است. نکته مهم در مورد قیمت روشویی اختلاف قیمت بسیار زیاد میباشد. برای مثال روشویی های کابینتی از ۱ میلیون تومان آغاز شده و حتی تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز میرسد. ولی اگر بخواهیم یک روشویی پرکاربرد و نسبتاً لوکس را در نظر بگیریم، باید بودجه ای در حدود ۵ میلیون تومان کنار بگذاریم.

روشویی کابینت دار
روشویی کابینت دار

هزینه خرید توالت فرنگی از برند ایرانی در حدود ۲ میلیون تومان و برند خارجی در حدود ۷ میلیون تومان میباشد. اگر توالت فرنگی به صورت دیواری (وال هنگ) باشد، در حدود ۳ میلیون تومان نیز هزینه خرید اسراکچر آن میباشد.

توالت فرنگی
انواع توالت فرنگی معمولی و توکار

توالت فرنگی توکار
استراکچر توکار توالت فرنگی

تا اینجا هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در حدود ۱۷ تا ۳۰ میلیون تومان شده است.

اگر بخواهیم فضای دوش و توالت فرنگی را با تیغه شیشه ای جدا کنیم، چیزی در حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد.

شیشه جدا کننده

هزینه خرید یک وان جکوزی دار متوسط در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان میباشد.

وان در بازسازی حمام
وان جکوزی دار

نکته: در هزینه های بازسازی سنگ اسلب در نظر گرفته نشده است. در صورت استفاده از اسلب هزینه ها به مقدار زیادی جابجا میشوند.

نصب اسلب
قیمت سنگ اسلب معمولاً از ۷۰۰ هزار تومان برای هر متر آغاز میشود. همچنین هزینه های حمل و نصب آن نیز در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *