هزینه کمد دیواری در بازسازی ساختمان; معرفی انواع متریال

هزینه کمد دیواری

اگر تصمیم به بازسازی ساختمان دارید مطالعه این بخش از مقالات سروچین میتواند برای شما بسیار مفید باشد. متاسفانه بسیاری از ما هنگام بازسازی خانه هزینه کمد را آنچنان جدی نمیگیرم. در حالی که کمد های منزل میتواند بخش بزرگی از مجموعه هزینه های بازسازی ساختمان را به خود اختصاص دهد. به ویژه اگر تصمیم به بازسازی شیک و لاکچری دارید. ما در بخش بازسازی خانه به تفصیل در زمینه هزینه های بازسازی ساختمان توضیحاتی را داده ایم.

کمد های منزل اهمیت زیادی برای کارفرماهای محترم به ویژه خانم های خانه دارند. حجم کمد و چیدمان وسایل در آن (قفسه بندی) در هنگام طراحی داخلی اهمیت ویژه ای دارد.

کمد دیواری چیست و نحوه محاسبه قیمت

منظور از کمد دیواری، کمدهایی به صورت توکار به شکل سرتاسری از سقف تا کف و با عرض حداقل ۹۰ سانتی متر و عمقی حداقل ۶۰ سانتی متر میباشد. جنس بدنه داخلی انواع کمدهای دیواری یکسان است. البته گاهی درون کمد ها فقط دیوار هست که هزینه آن طبیعتاً کمتر است و گاهی بوسیله MDF انواع طبقه بندی و اکسسوری ایجاد میشود که به نام کمد باکس شناخته شده و گرانتر است. در این بخش به بیان هزینه‌های اصلی کمد دیواری میپردازیم. هزینه انواع اکسسوری (نورپردازی، کشو، رگال، میز اتو تاشو و …) جداگانه است. نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری تا حدی مشابه با قیمت کابینت میباشد. البته محاسبه متراژ تفاوت دارد. (در زمینه قیمت کابینت در بخش کابینت سازی در تهران توضیحات کاملی داده شده است.) در ادامه تلاش میکنیم تا شما عزیزان را با هزینه های انواع کمد و کمد دیواری آشنا کنیم. کلیه قیمت ها مربوط با تابستان ۱۴۰۰ میباشد.

برای محاسبه هزینه کمد معمولاً عرض و ارتفاع و عمق کمد را در هم ضرب میکنند. برای مثال اگر کمدی با ارتفاع ۳ متر و عرض ۲ متر و عمق ۶۰ سانتی متر داریم، حجم آن ۳٫۶ متر مکعب میباشد. حال اگر هزینه یک کمد برای مثال هر متر ۱۰۰۰ تومان باشد، هزینه مجموع کمد ۱۰۰۰*۳٫۶ یا به عبارتی ۳۶۰۰ تومان خواهد بود. کمدها میتوانند به صورت ریلی باشند و یا اینکه در داشته باشند. این مورد تاثیر چندانی در هزینه های کلی ندارد.

قیمت انواع کمد دیواری

اولین و شاید اقتصادی ترین نوع کمد متریال های ام دی اف و هایگلاس میباشند. این دو مورد تفاوت قیمت چندانی ندارند. هایگلاس کمی گران تر است و برای طراحی های سبک مدرن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد (طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بخوانید و با انواع سبک های معماری آشنا شوید). هزینه کمد های ام دی اف و هایگلس در حدود ۲ تا ۲٫۵ میلیون تومان برای هر متر میباشد. البته قیمت های ارزان تر و یا بسیار گرانتر نیز وجود دارند ولی چندان پرکاربرد نیستند.

اگر تصمیم به اجرای کمد به سبک کلاسیک را دارید ولی در عین حال نمیخواهید هزینه کار زیاد بالا برود کمد ممبران علی رغم برخی معایب آن گزینه مناسبی است. (با مطالعه کابینت ممبران با مزایا و معایب آن آشنا شوید) هزینه کمد ممبران با توجه به طراحی و کیفیت کار متفاوت است ولی هزینه میانگین آن در حدود ۳ میلیون تومان برای هر متر است.

کمد ممبران
کمد ممبران

در صورتی که بنا به هر دلیلی به متریال ممبران علاقه ای ندارید با کمی هزینه بیشتر میتوانید از کمد پلی اورتان استفاده کنید. پلی اورتان نوعی رنگ پوششی با مزایای بسیار میباشد. (جهت آشنایی بیشتر با آن کابینت پلی اورتان را بخوانید.) هزینه کابینت پلی اورتان از ۳٫۵ میلیون تومان برای هر متر آغاز میشود. ضخامت قاب درب ها در هزینه نهایی کار بسیار موثر است. از مزایای کابینت پلی اورتان این است که تقریباً میتوان با هر طرح و رنگی کمد را سفارش دهیم.

کمد پلی اورتان
کمد پلی اورتان

اگر میخواهید کمدهای شما رنگی براق داشته باشند بهتر است به جای پلی اورتان از کمدهای پلیشی استفاده کنید. البته رنگ پلی اورتان براق هم وجود دارد ولی کار نهایی ممکن است کمی موج داشته باشد. ولی کمدهای پلیشی کاملاً صیقلی و براق بوده و مانند پلی اورتان اجرای هر رنگ و طرحی ممکن است. هزینه کابینت پولیشی از ۴٫۵ میلیون تومان برای هر متر آغاز میشود.

کمد پولیشی
کمد پولیشی

مدل دیگر کمد های چوبی یا روکش چوب هستند. ظاهر آنها شبیه ممبران و قیمت در حدود کابینت های پولیشی دارند. از متری ۴٫۵ میلیون تومان آغاز میشوند. از این رو چندان پرطرفدار نیستند.

کمد چوبی
کمد چوبی

در پایان یادآور میشویم که در اینجا فقط قیمت های ساخت کمد دیواری ذکر شد. انواع یراق آلات خاص و اکسسوری میتواند قیمت ها را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین تمامی قیمت های ارائه شده مربوط به کمدهای باکس بود. هزینه کمدی که درون آن دیوار دیده میشود و یا فقط چند طبقه ساده دارد در حدود هر متر ۱٫۵ میلیون تومان کمتر از قیمت های ارائه شده میباشد.

بازسازی ساختمان با سروچین

اگر تصمیم به بازسازی خانه دارید، شرکت سروچین با در اختیار داشتن قوی ترین تیم های طراحی داخلی و اجرایی آماده همکاری با شما عزیزان میباشد. میتوانید نمونه کار های ما را در بخش بازسازی ساختمان ببینید و در صورت تمایل با کارشناسان ما در تماس باشید.

برآورد هزینه بازسازی خانه، اطلاعات تماس جهت مشاوره بازسازی ساختمان و جدول برندهای پرفروش در پروژه‌های بازسازی

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

تخمین هزینه ساخت کابینت

تماس با کارشناسان سروچین

مهندس منصور سیف الهی طرقی ۰۹۱۲۲۰۹۱۹۴۰

مهندس حسن سیف الهی طرقی ۰۹۳۰۲۰۹۱۹۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *