کابینت پلی اورتان; قیمت، مزایا و معایب

کابینت پپلی اورتان

کابینت پلی اورتان چیست

کابینت پلی اورتان که با نام کابینت با رنگ پوششی نیز شناخته میشود، از ورق خام ام دی اف که با رنگ پلی اورتان پوشیده شده، ساخته میشود. در رنگ پلی اورتان از رزین استفاده میشود. از این رو این رنگ بسیار با کیفیت بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، اشعه ماوراءبنفش خورشید و خط و خش ایجاد میکند.

منبع: دکوراسیون بالسا


کیفت و برند رنگ مورد استفاده اهمیت زیادی دارد. بهترین رنگ های پلی اورتان موجود رنگ های اسپانیایی میباشد. ولی رنگ های چینی، ترک و ایرانی نیز با کیفیت های گوناگون نیز در بازار وجود دارد. در صورتی که رنگ مورد استفاده از کیفیت کافی برخوردار باشد کابینت تا حد زیادی ضد لک بوده و لکه هایی مانند چربی به راحتی روی آن نمینشیند.

در فرآیند تولید کابینت پلی اورتان ۳ تا ۵ مرحله عملیات رنگپاشی صورت میگیرد که این امر موجی ایجاد لایه رنگی با ضخامت مناسب میگردد. در صورتی که رنگ مورد استفاده کیفیت بالایی داشته باشد، مقاومت مناسبی در برابر خط و خش ایجاد میکند.

کابینت پلی اورتان مشکی 1

کابینت پلی اورتان مشکی مات
کابینت سازی سروچین

قیمت کابینت پلی اورتان

قیمت کابینت پلی اورتان به مواردی چون کیفیت و ضخامت ورق MDF بکار رفته، کیفیت رنگ و مدل کابینت بستگی دارد. جهت تولید کابینت پلی اورتان میتوان از مغزی ام دی اف ۲۲ تا ۳۲ میلی متر استفاده کرد. همچنین در صورتی که کابینت ابزار خوری داشته باشد قبل از رنگ وارد دستگاه CNC میشود.

ولی به طور میانگین میتوان بازه ۵٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر متر، در نظر گرفت. گاهی نیز از کابینت های چوب با رنگ پلی اورتان استفاده میشود که طبیعتاً قیمت بالاتری دارد و تا ۱۴ میلیون تومان برای هر متر نیز میرسد.

کابینت پلی اورتان در سبک نئوکلاسیک

بیشترین استفاده از کابینت های پلی اورتان، کابینت های طراحی شده در سبک نئوکلاسیک است. ظاهر این کابینت برای سبک نئوکلاسیک بسیار مناسب است. البته در سبک انزو (که مشابه نئوکلاسیک میباشد) نیز کاربرد زیادی دارد.

کابینت پلی اورتان سفید
کابینت سازی سروچین

رنگ کابینت پلی اورتان

از ویژگی های خوب کابینت پلی اورتان گستره بسیار بزرگ رنگ هاست. به طوری که طیف بسیار وسیعی از رنگ وجود دارد. کافیست شماره رنگ مورد نظر به کابینت ساز داده شود و رنگ مورد نظر توسط ایشان آماده میشود. رنگ های پلی اورتان در انواع مات، براق و نیمه براق تولید میشوند.

شاید مهمترین ایراد کابینت پلی اورتان قیمت نسبتاً گران آن باشد. هزینه کابینت هایی که با رنگ های با کیفیت اسپانیا تولید میشوند مقداری زیاد است.

کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک 2

طراحی کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک
کابینت سازی سروچین

کابینت سازی با سروچین

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه و یا ساخت کابینت جدید برای آشپزخانه خود دارید با کارشناسان ما در تماس باشید. ما با توجه به بودجه شما بهترین راه حل را جهت بازسازی ساختمان به شما عزیزان ارائه میدهیم.

برآورد هزینه بازسازی خانه، اطلاعات تماس جهت مشاوره بازسازی ساختمان و جدول برندهای پرفروش در پروژه‌های بازسازی

تخمین هزینه بازسازی ساختمان

تخمین هزینه ساخت کابینت

تماس با کارشناسان سروچین

مهندس منصور سیف الهی طرقی ۰۹۱۲۲۰۹۱۹۴۰

مهندس حسن سیف الهی طرقی ۰۹۳۰۲۰۹۱۹۲۰

نمونه های طراحی و ساخت انواع کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *